נסיעות

פטרה הקטנה או אל-ביד (מסלול טיולים לפטרה)

Pin
Send

ה מסלול בין פטרה הקטנה לפטרה זהו המעבר הטוב ביותר שנוכל לטייל בו בכל פטרה. 12 ק"מ בדרכים תלולות בקושי רב, עם נופים מרהיבים מלאי חורבות וערוצים גדולים. זה בהחלט זה הדרך הטובה ביותר לראות את פטרה ואם אתם מחפשים מסלול טיול דרך פטרה או ברחבי ירדן, אל תמשיכו לחפש עוד, זה המסלול שלכם.

המסלול בין פטרה הקטנה לפטרה

עמדנו בפני יום חורפי קר במיוחד ירדן. באופן מקרי היום שלנו בחר לבקר בפטרה הקטנה אופטרה קטנה ומשם ללכת לפטרה. היו לנו שתי מעלות טמפרטורה אחרי שעזבנו את המלון שלנו בוואדי מוסא, העירMovenpick פטרה והאמת שלא התחשק לו ללכת יותר מדי. משם אנו לוקחים רכב כדי להתקרב לפטרה הקטנה, שנמצאת 20 דקות מעבר לכביש במצב טוב העובר דרך עיירה בה מתגוררים רבים מהאנשים שהתיישבו בעבר בחורבות פטרה.

אנו מגיעים לפטרה הקטנה ומהר מאוד מבינים שזה לא קשור לפטרה שכולנו מכירים. כאן יש בקושי ארבע חנויות מזכרות הבנויות עם כמה לוחות עץ וחניון קטן בו מסתיים הדרך הסלולה. אין מחסום גישה כי פשוט הכניסה לפטרה הקטנה היא בחינם.

מסלול שנעשה עם מדריך בשיתוף עם JTB

מדוע פטרה הקטנה כל כך רחוקה מפטרה?

המצב של פטרה קטנה זה לא בדיוק אקראי. המקום שימש כשער לפטרה, שם בילו מטיילים ממקומות שונים את הלילה לפני הכניסה לשטח פטרה נהדרת. הבתים, הממוקמים בשיאה באורך של 500 מטר בלבד, היו צפופים מכל צד, והשאירו את המטע הגדול שבכניסה אליו כתחנת גמלים ושם ככל הנראה בעליהם הרכיבו את ג'ימאס. זאת אומרת, פטרה הקטנה הייתה כמו אקרוואנסאראי.

מסלול בין פטרה הקטנה לפטרה

המסלול מתחיל בכניסה לפטרה הקטנה דרך מסילה שעוברת משמאל לישב. מכיוון שהרעיון שלנו היה גם לבקר בפטרה הקטנה, התחלנו ללכת לאורך הכפר בידיעה שנצטרך להסתובב בקילומטר אחד בערך, מכיוון שהקניון הסתיים במקום שלא ניתן היה להתחבר אליו עם המסלול לפטרה.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

המקום היה ריק לחלוטין, לא מקומיים ולא תיירים. פטרה הקטנה זה היה בשבילנו בלבד. זה אולי לא נהדר כמו פטרה, אבל מאוד אהבתי. הנה למשל יש לך אפשרות להיכנס למקדשים ולבתי המערות הרבים. זה אולי משהו שיש להימנע מכיוון שראינו סימני שריפות אצל יותר מאחד מהם.

המסלול בו נסענו בצל מלא, עד שבסביבות השעה 9 בבוקר החלו להיכנס קרני השמש הראשונות והצבע הכתום של הסלעים החל להתבלט. נפלא

הרגע הזה סימן את סיום הביקור שלנו בפטרה הקטנה והתחלנו את מעבר לפטרה על מסלול עפר המתאים לרכבי שטח.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

תוך 20 דקות בלבד אנו מגיעים להפתעה השנייה של היום, הכפר הניאוליתי ביידה. אם התרבות הנבטית נראתה לנו עתיקה, היא חרגה בה בהרבה מ 6000 שנה. קרוב מאוד אליו ומוסווה בצורה מושלמת על הסלעים ישנם כמה ממגורות בהן הונחו הזיתים לייצור שמן וכמה מטעים של מאלט ואלפלפה.

הדרך הייתה די נוחה ועם שיפוע קטן. כמעט ולא היו עדויות לציוויליזציה למעט כמה עדרי עזים וכמה נקודות צהוב בממדים גדולים שהופיעו מדי פעם בצידי המסלול. סימנים אלה הצביעו על הכיוון אליו יבואו טייסי הכניסה עצרת ירדן, כמו שאמר לנו המדריך.

לאחר כארבעה קילומטרים, אנו מתחילים לטפס בעדינות לצד ההר עד שנגיע למחסום בו היה שומר. הוא ביקש מאיתנו כרטיסים לפטרה, בידיעה שבאותה עת אנו נכנסים לאזור המוגן. פטרה הייתה עדיין רחוקה והדבר היחיד שהיה לנו לנגד עינינו היה הר עצום שעלינו לחצות בדרך כלשהי.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

התחלנו לטפס בשביל צר שהתחיל להיכנס לקניון תלול וצר. הכביש במצב מצוין היה מדרגות בנקודות המסובכות ביותר שהאיץ את מעברנו.

זה ממש בנקודה זו במסלול בו החל לצלם את הנוף שחיפש. קירות אנכיים גדולים המלווים בנופים מרהיבים ואפילו עם אתר הגנה בן אלפי שנים.

המדריך שלנו שלא נעל מגפי הליכה, הלך כאילו הייתה עיר. אבל אם הייתי נועל נעליים !!! אני מקווה שהם היו הרכים האלה כי אחרת הסוליות שלך היו מתנפצות.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

כשעה לקחה אותנו דרך ההר, אם כי אם היינו לוקחים זמן רב יותר זה לא היה משנה. לא ממש נהנינו ושהכי טוב היה לבוא.

בתחילת הירידה פגשנו קבוצת עובדים שמתקנת את הדרך. הוא סבל מניתוק כלשהו בעקבות שיטפון. משהו די שכיח בחורף. הדבר המצחיק הוא שהיינו מאוד עסוקים בלשלים ורק הסתכלנו מהדרך. טעות גדולה בהתחשב בכך שהתקרבנו למקדש שלדעתי הוא המרשים ביותר בפטרה, המנזר.

כל כך מרשים שהכל סביבו זעיר. ממש בלתי נשכח ובטח טוב יותר מ האוצר. מול המנזר יש מסעדה יקרה משהו שאפשר לשתות בה קפה 2JDN ולשבת על כסאות נוחים הממוקמים לפני המקדש.

בדיוק ברגע זה אנו בוחרים לאכול את הכריך תוך שמירה על הפה.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

מרשימה לא פחות היא הירידה לפטרה ולסלבריטאים שלה 800 מדרגות, אם בירידה, מכיוון שבמסלול זה אסור להעלות אותם :-D. אבל כמובן, בל נשכח שעברנו יותר מ- 9 קילומטרים אם כי הם היו חלקים למדי.

את הדרך פקדו ילדים רבים שיצאו לאחר שעברו דרך חנויות שמשפחותיהם ניהלו. אנחנו שלא כל כך קונים מזכרות טסים לידנו ופשוט שמנו לב לחפצים שהיו להם למכירה. מה ששמתי לב היה התיירים הרבים שהלכו על חמור (5JDN / 10JDN) מבלי לשים לב למצבם של בעלי החיים.

כשמגיעים לתחתית, אנו עוברים ליד האגן. מסעדת מזנון שיוצאת בסביבה 17JDN. מכאן טיפסנו בשביל שהגיע אל ישן הכנסייה הביזנטית שם רצפתה מכוסה בפסיפסים. מול קברי המלוכה המפורסמים והדרך אל האוצר.

המסלול הנהדר בין פטרה הקטנה לפטרה

אנו מגיעים ל אוצר, הפעם השלישית ביומיים וידיעה שהמסלול שלנו מגיע לסיומו. היה צורך לנסוע רק את הקילומטר וחצי Siq עד שתגיע לוואדי מוסא. בסך הכל 12 קילומטרים ב -3: 30 ספירת עצירות. אחד המסלולים הטובים ביותר בפטרה ללא ספק.

נתונים מעשיים

מתי לצאת לטרקים בין פטרה הקטנה לפטרה?

כמו שקורה בדרך כלל ירדן, הזמן הטוב ביותר לטיולים רגליים הוא אביב. כבר לא יורד גשם, הטמפרטורות לא חמות מדי והשדות ירוקים ומלאים בפרחים.

איך מגיעים לפטרה הקטנה?

אנחנו יכולים להגיע ברכב שלנו, במונית או ברכב של המדריך עצמו אם יש לנו אותו לעבודה. עלות המונית לא צריכה לעלות 10/15 JDN וזכור לחזור לוואדי מוסא ריק.

מה ללבוש

המדבר בוגד מאוד והטמפרטורות משתנות מאוד. קור עז בחורף וחום מוחץ בקיץ. אלה כמה דברים שאתה צריך לשאת.

• מכנסיים ארוכים, חולצה טרמית וגיזה (חורף בלבד).
  • מכנסיים קצרים וחולצת טריקו באביב / קיץ / סתיו.
  • כובע נגד שמש הקטורת.
  • הרבה מים. אין בסיור כולו.
  • כובע חורף וכפפות.
  • מגפיים טובים.
  • תיק גב 30L
  • מוטות טרקים אופציונליים.
  • מפה /GPS. בלי זה, אל תופיע אפילו. כ- GPS ההמלצה שלנו היא Garmin GPS 64

כמה זה עולה אם נלך עם מדריך?

העלות משתנה בהתאם למספר האנשים שאתה מדריך. בדרך כלל עולה על הדעת מקבוצות של 2 אנשים ואילך בעלות של 45 JDN. עם זאת, קל לעקוב אחר המסלול עם מפה או GPS.

איפה לאכול

• מסעדת אגן: פתוח כל השנה. זהו סוג מאגר ויש לו חיבור Wifi. מחיר 17JDN.
  • מסעדת האוהל Natabatean: פתוח רק בעונת השיא. מחיר 10JDN.

כמה עולה להיכנס לפטרה הקטנה?

הכניסה לפטרה הקטנה היא בחינם.

איפה לישון

בוואדי מוסא יש הצעות לכל הטעמים אם כי אנו ממליצים לכם לחפש מלון בחלק התחתון כדי לא להצטייד במונית כל יום או לתת לכם הליכה חזקה בעלייה.

• Movenpick Petra: אחד המלונות הטובים ביותר בוואדי מוסא ונמצא באותה כניסה לפטרה. החלק הפנימי שלה מרהיב ובו מאחור בריכה יפה.
  • מלון לה מאיסון: איכות המחיר הטוב ביותר וחדרים נוחים במחיר טוב.
  • שרה מונטנס: מחיר טוב אך ממוקם בחלק הגבוה.

מסלולי טרקים נוספים בירדן

• ירדן, מטייל בוואדי רום
  • גשר בורדה, טרקים מרהיבים בוואדי רום

מקומות בהם נבקר

ביטוח נסיעות

לטיול כזה עדיף לקחת ביטוח. איתי מציע לנו הצעה לעוקבים נסו בחינם. נסיעה אינה פוטרת אותך מאירוע תאונה, צורך ברופא, העברה או תרופות. אל תשחק אותו. בדוק את ביטוח הנסיעות על ידי לחיצה על הכרזה ויהיה לך 5% בביטוח שלך על היותו קורא נסיעות בחינם. אם אתה רוצה מידע נוסף לחץ כאן.